Confidenţialitate

Zeci de români, blocați pe aeroportul din Lisabona, după anularea unui zbor. MAE ține legătura cu aceștia

Mai mulţi turişti români, între care şi copii mici, care urmau să se întoarcă din Lisabona în Bucureşti, sunt ţinuţi într-un hotel din capitala Portugaliei, de mai bine de 12 ore, după ce zborul către România a fost anulat, fără ca ei să primească vreo explicaţie, potrivit unora dintre călători.

Mai mulţi români reclamă că sunt ţinuţi în Lisabona, după ce zborul a fost anulat fără explicaţii.

„Suntem în jur de o sută de persoane, care ar fi trebuit să plecăm din Lisabona, la ora 00:15, cu TAP Portugal – zborul numărul 1324. În aeroport, răspunsul standard a fost “We don`t know, yet”. Am fost aduşi la un hotel, în jurul orei 1:30, iar la 12.00, am fost obligaţi să eliberăm camerele. Încă nu ştim mare lucru despre întoarcerea acasă. Au fost grupuri mici de turişti, care au plecat deja cu alte companii aeriene, cu escale în alte oraşe”, a povestit, pentru Mediafax, Mihaela Drăguşanu.

Turista a mai spus că niciun reprezentant al companiei aeriene nu a luat legătura cu ei, precizând că românii stau în holul hotelului şi aşteaptă să fie informaţi când vor pleca spre casă.

„Se trimit liste la hotel, cu numele turiştilor şi cu zborurile către care au fost relocaţi. Unii au plecat, alţii am rămas în aşteptare. Nu există aici, în hotel, niciun reprezentant al TAP”,a mai spus sursa citată.

Potrivit tabelei de sosiri de pe site-ul companiei naţionale aeroporturi Bucureşti, zborul TAP 1324, care trebuia să aterizeze la 06.15 pe Aeroportul Otopeni, apare ca anulat.


MAE: Ambasada României din Portugalia ţine legătura cu turiştii români

Ambasada României în Republica Portugheză are în atenţie situaţia cetăţenilor români blocaţi în Lisabona, după ce zborul lor a fost anulat, reprezentanţii misiunii diplomatice aflându-se în permanentă legătură cu turiştii, potrivit unui răspuns al Ministerului Afacerilor Externe.

„Reprezentanţii misiunii diplomatice au întreprins, încă de la momentul sesizării, demersuri pe lângă compania aeriană, pentru a verifica situaţia actuală a cetăţenilor români”, a precizat MAE, pentru Mediafax.

„Misiunea diplomatică română monitorizează cazul şi menţine contactul neîntrerupt cu compania aeriană şi agenţia de turism din România, fiind pregătită să acorde asistenţă consulară”, conform MAE.