Confidenţialitate

WTM Londra 2016: Turismul mondial, între Brexit și terorism

Schimbările pe plan mondial care s-au petrecut în acest an se reflectă în numărul de participanți și în atmosfera generală a târgului de turism World Travel Market (WTM) de la Londra.

În primul rând, Brexitul reprezintă o temă de interes pentru turoperatori. Multe dintre dezbaterile între specialiști programate în cadrul târgului au această temă. Turoperatorii vor să știe dacă ieșirea Marii Britanii din Uniunea Europeană va afecta piața turismului și dacă va tempera apetitul pentru călătorii al britanicilor, unii dintre cei mai activi turiști europeni.

În al doilea rând, terorismul aproape că a șters de pe harta turistică unele destinații altădată extrem de populare. În această situație se află Egipt, care după primăvara arabă în 2011 și mult mai recentele atacuri teroriste este ocolit de turiști. De exemplu, anul acesta, stațiunile egiptene nici măcar nu au mai fost incluse în cataloagele agențiilor de turism românești. La Târgul de Turism de la Londra, Egiptul încearcă să se poziționeze drept o destinație sigură și să recâștige astfel încrederea turiștilor.
Este și strategia Iordaniei, țară care, deși nu a fost vizată de atentate, se află în vecinătatea Siriei și a Irakului. Iordania încearcă să-i cucerească pe străini cu perla turismului său: situl Petra, aflat în patrimoniul UNESCO.

 

iordania

 

iordania-2

O altă tendință mondială este eco-turismul sau, altfel spus, turismul responsabil, care are drept scop protejarea naturii. Costa Rica este țara care a adoptat această filosofie, iar standul său la târg este îmbrăcat în vegetație luxuriantă. Țara sud-americană se laudă cu peisajele tropicale unice și le propune turiștilor să descopere rezervațiile naturale.

România, o nouă strategie pentru piața britanică

Prin brandul Explore the Carpathian Garden, și România mizează pe natură și pe tradiții. Anul acesta, la Londra, a venit cu o nouă strategie de marketing, targetând Marea Britanie ca piață prioritară. Regatul Unit apare în primii cinci emițători de turiști, cu peste 110.000 în primele 9 luni ale anului, în creștere cu 10% față de aceeași perioadă a anului trecut. Însă, oficialii din turismul românesc sunt de părere că Marea Britanie nu și-a atins nici pe departe potențialul de turiști.

Britanicii își doresc să vină, să ia contact cu viața de zi cu zi. Turiștii din Marea Britanie, față de alți potențiali turiști, au mai mare disponibilitate pentru turismul de aventură, turismul rural sau experimental”, a declarat Anca Nedea, șefa Autorității Naționale pentru Turism.

În plus, România, care a participat la toate cele 37 de ediții ale târgului de la Londra, se prezintă drept o destinație sigură.

Țara noastră are un stand ce se întinde pe aproape 200 mp; conceptul este axat mai mult pe practicalitate, decât pe decorații tradiționale. La standul României sunt prezenți 46 de expozanți: agenții de turism, consilii județene etc.

Bucureștiul, pentru prima dată prezent la WTM Londra

Capitala României este pentru prima dată prezentă cu un stand propriu la Târgul de Turism de la Londra. Bucureștiul este promovat ca o destinație ieftină și sigură, un oraș în care turiștii au numeroase variante de petrecere a timpului liber, de la vizitarea muzeelor până la distracția din Centrul Vechi.

Potrivit statisticilor, peste 1,6 milioane de turiști străini au ajuns anul acesta în Capitală. Tot datele oficiale arată că majoritatea vizitează Centrul istoric. Al doilea obiectiv pe lista străinilor este Palatul Parlamentului, a doua clădire ca mărime din lume.

bucuresti

WTM Londra 2016 în cifre

La ediția de anul acesta a World Travel Market participă un număr de 182 de țări. Sunt înregistrați oficial 50.000 de participanți, iar organizatorii estimează că în cele trei zile ale târgului vor fi prezenți peste 100.000 de vizitatori.

Între destinațiile exotice care participă la târg se numără Malaezia, Senegal, Botswana, Indonezia, Coreea de Sud, Insula Reunion.

malaezia-2

malaezia

În 2016, pentru prima dată în istoria WTM Londra, durata manifestării s-a restrâns de la 4 zile la 3. Manifestarea se desfășoară în perioada 7 – 9 noiembrie.

Anul acesta, India este partener oficial al Târgului de Turism de la Londra. Fosta perlă a Coroanei Britanice se prezintă cu sloganul Incredible India.

india

india-2