Fundația World Vision România avertizează asupra pericolelor multiple din mediul online la care sunt expuşi copiii în această perioadă.
Pandemia şi şcoala exclusiv în online au dus la o izolare a elevilor, care nu au mai comunicat la fel de mult cu profesorii, colegii şi, din păcate, deşi au locuit în aceeaşi casă, nici cu părinţii.
Pe fondul acestui sentiment de singurătate resimţit de copii, aceştia sunt mult mai vulnerabili la pericolele şi modele negative din mediul online.
Potrivit celor mai recente statistici realizate de World Vision România în timpul pandemiei de COVID-19, peste 20% dintre copiii care trăiesc în mediul rural afirmă că sunt doar uneori sau nu sunt niciodată fericiți, iar o pondere de 7% afirmă că au o viață rea. Copiii din mediul rural ori din alte categorii vulnerabile, fără posibilităţi materiale, sunt astfel victimele perfecte ale manipulatorilor media. Pentru ei, singura șansă la un viitor este educația, un sistem modern de învățământ, care să le ofere tuturor copiilor şanse egale, indiferent de mediul de proveniență și starea materială a familiei.
World Vision România consideră că, în plus față de reforma sistemului public de educație, avem nevoie de soluții de educație nonformală pentru a combate astfel de fenomene, precum şi de dezvoltarea de competente digitale şi safe internet pentru copii, încă din învăţământul preșcolar.
„Ne aflăm pe o pantă periculoasă. Generațiile care se află în pragul maturizării și de care depinde viitorul țării trebuie să beneficieze de educație împotriva știrilor false, de educație civică și juridică, de educație cu privire la siguranța pe internet și bullying, inclusiv manifestările sale online. Tranziția forțată către o școală digitală înseamnă, printre altele, că trebuie să acceptăm că trăim într-o nouă realitate, la care este nevoie să ne adaptăm. Altfel, primele victime vor fi cei mai vulnerabili dintre noi: copiii fără posibilităţi materiale şi lipsiți de apărare”, a declarat Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România.