Conflictul de muncă continuă la cel mai mare producător auto din Europa. Cu profiturile ajunse la cel mai mic nivel din ultimii trei ani și sub amenințarea grevei din partea angajaților, Volkswagen a propus sindicatelor o reducere salarială de 10%. Compania germană susține că această măsură este singura modalitate prin care poate salva locuri de muncă și poate să rămână competitiv.
Costurile ridicate și cererea slabă din China au afectat vânzările Volkswagen, care a raportat în al treilea trimestru o scădere cu 42% a profitului, potrivit Reuters. Compania a făcut publice datele în aceeași zi cu a doua rundă de discuții tensionate între conducere și sindicate cu privire la salarii și viitorul grupului.
Cel mai mare producător auto din Europa le-a propus angajaților o tăiere salarială de 10 la sută, în condițiile în care sindicatele cer majorări de cel puțin 7 procente. Anunțul este practic prima confirmare oficială a măsurilor de reducere a costurilor pe care compania dorește să le implementeze pentru a-și redresa situația.
Conducerea Volkswagen nu a făcut declarații privind intenția de a închide fabrici în Germania. Reprezentanții muncitorilor au spus că această opțiune a fost prezentată în cadrul negocierilor.
Problemele de la cel mai producător de mașini din Europa au alimentat temeri legate de statutul Germaniei ca putere industrială și competitivitatea producătorilor auto europeni în fața rivalilor globali, mai notează jurnaliștii de la Reuters.
Negocierile ar urma să fie reluate pe 21 noiembrie. Reprezentanţii lucrătorilor au ameninţat cu greve, începând din decembrie, dacă nu sunt excluse definitiv închiderile de fabrici.
Sursa foto: Shutterstock