Compania British Airways a decis să anuleze toate zborurile dinspre aeroporturile britanice Heathrow și Gatwick, până la ora 18 locală (20 ora României).
„Sistemul informatic al companiei British Airways are în prezent probleme la nivel global pe care încercăm să le remediem”, a subliniat compania aeriană. Din această cauză au fost anunțate întârzieri ale curselor aeriene, recunoaștea compania, ]nainte s[ decid[ anularea zborurilor. British Airways își cere scuze clienților pentru situația neplăcută.
Deocamdată nu se știe câte zboruri sunt afectate și din ce alte țări, dar pe rețelele de socializare lumea acuză întârzieri ale British Airways. Pasageri sunt blocați pe aeroporturi pentru că nu se pot îmbarca.
Concret, site-ul British Airways nu poate fi accesat de pasageri și nu pot face check-in nici prin aplicație. În plus, aeronavele nu pot ateriza pe pistele din aeroportul Heathrow deoarece la porți nu se pot face îmbarcări si sunt cozi interminabile cu pasageri. Astfel, pasagerii din aeronavele aterizate sunt blocați pe piste. Oamenii sunt sfătuiți să verifice prin telefon statusul zborurilor, înainte să plece spre aeroport.
Compania British Airways spune că nu știe deocamdată care a fost cauza defectării sistemului informatic. Toți pasagerii afectați fie vor fi reprogramați către alte zboruri, fie vor primi banii înapoi.
DREPTURILE PASAGERILOR IN UE
Potrivit legii care protejează consumatorii, pasagerii au dreptul la minim 250 de euro pentru o întârziere de cel putin 3 ore a unui zbor în UE, și până la 400 de euro. În plus, compania aeriană trebuie să ofere mâncare și băutură, acces la telefon sau internet dar și transport sau cazare peste noapte, dacă este cazul.