În lupta cu fenomenul știrilor false (fake news), Facebook schimbă regulile pentru postările online. Vor avea proritate postările de la familie și prieteni și vor apărea mai puține postări de la brand-uri, companii și mass-media. Modificările vor intra în vigoare în următoarele săptămâni.
Platforma de socializare va schimba sistemul prin care sunt promovate postări ale companiilor, publicitarilor și cele ale presei, relatează BBC.
Mai importante în News Feed vor fi mesajele pe care le publică utilizatorii simpli: rude sau prieteni, anunță reprezentanții Facebook.
Un exemplu: o fotografie de familie va avea prioritate în fața unui clip postat de o publicație sau în fața unui clip despre un telefon lansat de o companie.
În aceste condiții, schimbarea va afecta organizațiile media și paginile diverselor brand-uri, fiindcă mai puțini utilizatori vor vedea aceste postări, dacă nu sunt promovate.
Reprezentanții rețelei de socializare susțin că își asumă astfel responsabilitatea de a contra-cara fenomenul fake-news, prin care informații false se viralizează pe internet.
Prin aceste modificări, va fi încurajată mai mult interacțiunea între membrii comunității Facebook, așa cum se întâmplă în prezent în cadrul grupurilor restrânse, compuse din persoane cu preocupări comune.
Facebook, la fel ca Twitter, a fost criticată recent că a permis dezvoltarea pe site-ul său a informaţiilor false, după modelul conţinuturilor publicate de internauţii ruşi în timpul campaniei prezidenţiale americane în 2016.
Ioana Brustur Căpitanu: