De la 1 ianuarie, orice publicație, televiziune sau trust de presă care câștigă din publicitate mai mult de 65 de milioane de euro pe an va ceda statului jumătate din sumele obținute din reclame.
Majorarea taxei pe publicitate a fost anunțată de ministerul Economiei.
Măsura vizează în special grupul RTL, singura companie de media din Ungaria ce atinge pragul financiar de 20 de miliarde de forinți anual din publicitate, adică 65 de milioane de euro.
Reprezentanții grupului de presă au depus deja o plângere la Comisia Europeană. Ei spun că taxa urmărește să neutralizeze cea mai mare companie de media din Ungaria, în condițiile în care aceasta și-a dovedit independența față de partide și față de guvernare în ultimii 17 ani.
De altfel, angajații a peste 60 de televiziuni, radiouri, publicații și site-uri de presă maghiare au protestat în vară împotriva introducerii acestei taxe.
Guvernul de la Budapesta anunță că taxa vizează câteva sute de companii și nu una singură, iar premierul Viktor Orban nu e dispus să renunțe la aceasta, ba chiar o va majora de la la 1ianuarie, de la 40 la 50 la sută.