50 de subunităţi poştale din România oferă clienţilor posibilitatea să efectueze plăţi cu cardul bancar. Alte 950 de oficii Poșta Română vor oferi această facilitate, până la finalul anului.
”Astăzi, când această importantă etapă de redresarea a celui mai mare operator de servicii poştale din ţară este în linie dreaptă, putem să ne canalizăm toată atenţia pe dezvoltarea şi modernizarea Poştei, pentru a veni în sprijinul tuturor românilor care beneficiază de serviciile acestei companii strategice pentru ţara noastră”, a declarat Petru Bogdan Cojocaru, ministrul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale.
Potrivit oficialului, terminale POS vor fi instalate în subunităţile din Bucureşti, Sibiu, Iaşi, Timişoara, Cluj- Napoca, Craiova, Braşov, Constanţa, Oradea, Târgu Mureş, dar și în alte județe din țară.
După app în 2016, plata cu cardul în 2018
Pașii pe care îi face Poșta Română pentru digitalizare sunt mici și se fac pe parcursul anilor, mult mai lent decât ar fi de așteptat.
Poşta Română a lansat în 2016 o aplicaţie mobilă pentru platformele Android şi iOS, care oferă acces rapid şi direct la cele mai importante servicii online ale operatorului naţional de servicii poştale. Serviciul este gratuit şi poate fi descărcat direct din magazinele virtuale ale dispozitivelor mobile.
Cu ajutorul aplicaţiei “Poşta Română Mobil”, clienţii pot verifica cu uşurinţă statusul trimiterilor poştale înregistrate cu Track&Trace, pot afla orice cod poştal, pot căuta un oficiu poştal după mai multe criterii (din localitate, din apropiere, după denumire, oficii PostCollect, etc). De asemenea, utilizatorii aplicaţiei mobile pot calcula tarifele pentru serviciile poştale, pot trimite bani cu E-mandat (plata online) sau îşi pot face abonamente de presă.