S-a publicat, în Monitorul Oficial, Hotărârea de Guvern privind arhiva fostei Direcţii Generale de Protecţie şi Anticorupţie (SIPA).
Comisia care se va ocupa de inventarierea documentelor va avea 5 membri, 5 supleanți şi 2 secretari care trebuie să deţină certificat ORNISS.
Inventarierea arhivei va trebui făcută în decurs de 3 ani.
La cinci luni de la începerea efectivă a activităţii comisiei, persoanele interesate vor putea să consulte documentele care le vizează în mod direct, referitoare la viaţa lor privată.
La finalul activităţii comisiei, documentele privind viaţa privată vor fi distruse.
Înscrisurile care sunt secrete de serviciu vor putea fi desecretizate pentru a fi consultate de persoanele la care se referă, dar şi acestea vor fi distruse după trei ani, cu excepţia celor cu valoare istorică sau practică.
Acestea vor fi transmise către Arhivele Naţionale.
În cazul în care membrii comisiei au suspiciuni rezonabile privind săvârşirea unor fapte de natură penală, ei pot sesiza organele de anchetă.
De asemenea, comisia va putea să dea informaţii către organele judiciare, în cazul unor proceduri judiciare.
Vor fi desecretizate şi cele două rapoarte întocmite de către comisiile care au lucrat în arhivă în 2008 şi anexa unuia dintre ele.