Una dintre cele mai mari organizații ale transportatorilor de mărfuri din România a început să nu mai alimenteze la benzinăriile din Austria și la cele din România care aparțin unor companii cu capital austriac, ca reacție la votul negativ al Austriei față de intrarea României în Spațul Schengen.
Transportatorii se plâng că au pierderi foarte mari din cauza cozilor de la frontiera de vest, cauzate de faptul că România nu este parte a spațiului de liberă circulație.
Asociaţia Patronală a Transportatorilor “Europa 2002”, cu sediul în Arad, este cea mai mare organizaţie a transportatorilor de mărfuri din vestul României, reprezentând circa 2.200 de companii care au peste 15.000 de camioane.
Vicepreședintele APTE2002, Dorin Pop.
„Împreună cu membrii patronatului am hotărât stoparea alimentării cu carburanți de pe teritoriul Austriei, motiv pentru care încercăm să alimentăm pe Germania, pe Italia unde s-a redus prețul pe motorină. Din această măsură noi considerăm că Austria are de pierdut 104 milioane de euro lunar.”
Președintele APTE2002, Adrian Pop, spune că în toti ultimii 10 ani în care România nu a fost în spațiul Schengen firmele de transport mărfuri au pierdut între 18 – 22% din cifra de afaceri,
„Noi pierdem aproximativ 20% din timpii de conducere, în loc să fac 5 programe fac numai 4 de condus.”
La frontiera cu Ungaria, unde, uneori, camioanele așteaptă chiar și 12 ore ca să intre în spațiul Schengen.
Reacția vine după ce, în data de 9 decembrie, România nu a intrat în Spațiul Schengen, singurul vot impotrivă fiind cel al Austriei.
Foto: Shutterstock
Citește și: Reacții diferite din lumea politică, după votul Austriei în Consiliul JAI. Unii politicieni îndeamnă la boicot, alții la o coordonare mai bună | AUDIO