Confidenţialitate

Un tunel feroviar de pe noua cale de tren dintre Simeria și Arad, blocat de 5 ani de un deal. Pro Infrastructura: „Întârzierile sunt uriașe”

Deschiderea unui tunel feroviar de pe calea ferată reconstruită între Simeria și Km 614 (lângă Arad) este blocată de un deal. Între Simeria și Arad se lucrează de peste 4 ani. Întârzierile sunt uriașe și vor mai trece ani buni până va putea fi folosit, avertizează Asociația Pro Infrastructura.

​Tunelul Bătuța este blocat de un deal. E situat nu departe de Săvârșin, pe malul stâng al Mureșului, pe șantierul căii ferate de la Simeria până aproape de Arad, aflată în curs de reabilitare.

Tunelul are cale ferată dublă și 603 m lungime, dintre care 586 de metri tunel natural. În prezent, dintre acestia, sunt excavați aproximativ 500 de metri, însă riscă să devină muzeu pentru că nici până în ziua de azi arborii nu au fost scoși din circuitul forestier.

Asociația Pro Infrastructura atenționează ca șansele să putem circula pe noua variantă de viteză de la Bătuța la final de 2023 au devenit nule.

Din momentul în care va începe lucrul la versant, vor fi necesare cel putin 300 de zile de muncă.

Tunelul se află pe un lot de 36 de km lungime, valoarea contractului fiind de 1,7 miliarde lei.

Între Arad și Deva, pe 148 km, cel mai rapid tren face 2 ore și 41 minute, dar sunt foarte dese întârzierile.

Trenurile care opresc peste tot fac peste 4 ore. În 1998, cele mai rapide trenuri făceau o oră și 45 de minute.

Citește și: Constanța: Pete de hidrocarburi, în apele portului. Poluare a fost observată de pescari. „E plin, s-a murdărit barca” | AUDIO

Foto: Facebook / Pro Infrastructura