Un incident feroviar a pus în pericol 280 de călători pe raza județului Teleorman luni dimineață. Pentru aproximativ două ore a fost activat Planul Roșu de Intervenție.
Un tren de călători InterRegio care circula de la Arad la București a frânat puternic luni dimineață, în jurul orei 4.00, în zona localității teleormănene Măldăeni, după ce mecanicul de locomotivă a observat un marfar încărcat cu autoturisme deraiat chiar pe traseul său.
Pentru a evita impactul, mecanicul a frânat și asta a dus la rănirea câtorva pasageri din cei aproximativ 280 câți se aflau în tren.
Pentru că nu cunoșteau gravitatea situației, cei de la Inspectoratul pentru Situații de Urgență Teleorman au activat Planul Roșu de Intevenție și au chemat salvatori și din județele învecinate, mai precis Dolj și Olt.
50 de salvatori au ajuns la fața locului și au constatat că, din fericire, nu era vorba de foarte multe persoane rănite. 12 persoane au avut de suferit în urma incidentului, 8 dintre ele fiind asistate medical la fața locului și refuzând transportarea la spital, iar 4 dintre ele, 2 femei și 2 bărbați, au fost transportați la Spitalul de Urgență din Alexandria și la Spitalul Caritas Roșiorii de Vede pentru a primi îngijiri medicale pentru contuziile pe care le-au avut la nivelul membrelor și capului, în urma incidentului.
Două microbuze au transportat 200 de dintre călători la Gara din Roșiorii de Vede, unde CFR a pus a dispoziție un alt tren, apoi de la locul incidentului au fost preluate și persoanele rămase.
Cauzele producerii evenimentului feroviar urmează să fie stabilite de CFR Călători.
În schimb, președintele Federaţiei Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din Romania, Rodrigo Maxim, spune la Europa FM, că mecanicul trenului de călători ar fi putut frâna mai devreme.
Problema e că nu avea suficientă experiență:
„Mecanicii cu experiență puțină, în loc să stea să facă serviciul pe secția secundară Craiova-Calafat și retur sunt trecuți în programele de lucru punem noi preferențiat pe secții principale, în timp ce mecanicii cu experiență și fără frânări sunt scoși inexplicabil de pe secțiile principale și puși să facă serviciul pe secțiile secundare. Mecanicul de la IR1822 am înțeles că imediat cum a fost format a fost scos pe secția principală de doi ani de zile, un mecanic tânăr, în jur de 30, 30 și ceva de ani.”