Ieșeanul ar fi primit suma printr-un singur click dat de un funcționar al societății de salubritate din oraș.
Banii trebuiau să ajungă însă în contul unei societăți comerciale partenere. Atât ieșeanul cât și băncile implicate în tranzacția greșită refuză să restituie banii societății.
Firma de salubritate Salubris, care are drept acționar principal Primăria Iași, se chinuie de doi ani să recupereze peste 130.000 de lei, bani care au fost virați din greșeală unei persoane fizice.
Suma reprezintă contravaloarea combustibilului destinat mașinilor de salubritate dar datele firmei partenere au fost introduse greșit.
Astfel, un ieșean s-a trezit peste noapte cu mai multe zerouri în cont. Norocosul a scos imediat banii de la un bancomat și a refuzat să-i mai restituie societății.
Încercând să recupereze suma, Salubris a acționat în instanță băncile ING și BRD implicate în tranzacție, acuzându-l că nu s-ar fi sesizat și nu ar fi verificat contul destinatarului.
Băncile au refuzat să restituie banii, susținând că vina aparține exclusiv firmei Salubris, care a indicat greșit contul.
Atât Judecătoria Iași cât și Tribunalul Iași au dat dreptate băncilor.
În acest moment, dosarul se află pe rolul Curții de Apel.