Uniunea Europeană, alături de mai multe instituții financiare internaționale, alocă încă un miliard de euro pentru facilitarea exporturilor și importurilor din și către Ucraina. România, care are graniță comună cu Ucraina, a cerut deja Comisiei bani pentru un proiect menit să grăbească transportarea de mărfuri din și către țara vecină. De la Bruxelles, transmite Anca Grădinaru.
Din cele 250 de milioane de euro disponibile pentru modernizarea infrastructurii de transport, România va lua bani pentru un sistem de balizaj pe canalul Sulina al Dunării. Este un sistem care va permite navelor care transportă grâne sau alte bunuri din Ucraina către Vest să circule și noaptea.
Comisarul European pentru Transporturi, Adina Vălean, spune că traseele prioritare create de Uniunea Europeană pentru exporturile ucrainene și-au atins limitele și trebuie dezvoltate.
60% din marfa exportată de Ucraina de la începutul războiului a fost scoasă din țară pe aceste coridoare.
Adina Vălean: Vedem că sunt neajunsuri, că lucrurile s-au mișcat mai greu, dar lucrurile s-au mișcat
„Pot să vă spun că acest coridor pe Dunăre merge cel mai bine. Și, de altfel, cred că ar fi corect să vă spun că absolut toată lumea apreciază enorm eforturile făcute de România pentru a ajuta. Noi vedem că sunt neajunsuri, că sunt lucruri blocate, că lucrurile s-au mișcat mai greu pentru că liniile de cale ferată erau pline de buruieni, dar lucrurile s-au mișcat”, a spus Comisarul European pentru Transporturi, Adina Vălean.
România poate cere Comisiei Europene bani inclusiv pentru cele 7 puncte de frontieră cu Ucraina
România poate să ceară fonduri de la Comisia Europeană inclusiv pentru cele noi 7 puncte de frontieră cu Ucraina, din care 2 s-au redeschis deja, ce vor dubla numărul total de vămi pentru persoane și mărfuri dintre țara noastra și Ucraina.
De la Bruxelles, Anca Grădinaru, Europa FM.
Sursa foto: Shutterstock