Săptmâna aceasta, UCMR – ADA-Asociația pentru Drepturi de Autor a Compozitorilor organizează o amplă campanie de informare la nivel național pentru utilizatorii de muzică ambientală.
Conform Legii drepturilor de autor nr 8/1996, utilizatorii de opere muzicale sunt obligați să solicite inaintea utilizarii de la UCMR-ADA autorizație licență neexclusivă pentru comunicarea publică a operelor muzicale în scop ambiental și să plătească remunerații forfetare lunare în funcție de criteriile specificate în metodologia publicată în Monitorul Oficial prin Decizia ORDA 198/2012 privind stabilirea remunerațiilor cuvenite titularilor de drepturi de autor.
Pentru a obține o autorizație licenta neexclusiva utilizatorii trebuie să completeze o cerere de autorizare ce poate fi descărcată de pe site-ul ucmr-ada.ro. După trimiterea cererii, conform modalităților anunțate de UCMR – ADA-Asociația pentru Drepturi de Autor a Compozitorilor , un reprezentant UCMR-ADA se va ocupa de solicitările primite și va oferi consultanță pentru următorii pași.
Potrivit legii din România, se încadrează în categoria utilizatorului de opere muzicale în scop ambiental:
• Unităţi de cazare precum: hoteluri, moteluri, vile turistice, cabane turistice, campinguri, popasuri turistice etc.
• Unităţi de alimentaţie publică din oraşe şi staţiuni turistice precum: restaurante, terase, baruri, fast-food, pizzerii etc.
• Unităţi comerciale sau de prestări cu activitate continua precum: magazine de orice tip, mall, supermarket, hipermarket, galerii comerciale
• Unități de agreement precum:săli de jocuri de noroc, cazinouri, săli de biliard, bowling, tenis de masă, patinoare și piscine, parcuri de distracție, orășele și sate de vacanță, scoli de dans, săli de gimnastică, fitness, locuri de joacă pentru copii, muzee etc.
• Centre medicale precum: centre sau cabinete medicale ori de tratament
• Birouri sau centre administrative
• Evenimente ocazionale precum: petreceri organizate cu ocazia unor colocvii, simpozioane, congrese, vernisaje, lansări de carte sau discuri, reuniuni profesionale, concursuri de frumuseţe etc.
• Târguri și expoziții.
• Standuri mobile cu activitate permanent precum: magazine, standuri în piețe, târguri sau alte locuri publice.
• Transporturi terestre, aeriene sau maritime de pasageri.
• Spaţii de aşteptare precum: aeroporturi cu trafic intern și internațional, gări, autogări, stații de tramvai sau troleibuz.
• Parcări.
• Parcuri, pieţe, plaje, ştranduri, pârtii pentru schi etc.
• Call center – apel în asteptare.
• Stadioane şi săli de sport.