Twitter devine prima rețea socială, cu un număr semnificativ de utilizatori, care ia decizia eliminării reclamelor electorale. Anunțul a fost făcut chiar pe Twitter de directorul acestei rețele, cu o popularitate crescută mai ales în SUA, dar și în țările vestice.
„Credem că influența mesajului politic ar trebui să fie câștigată, nu cumpărată.C#teva motive…”, a scris pe Twitter Jack Dorsey.
După cum era de așteptat, anunțul s-a viralizat rapid și a fost pus de mulți analiști în contextul scandalurilor recente privind fake news și manipularea de către politicieni și grupuri de interese prin intermediul rețelelor sociale.
„Deși publicitatea online este incredibil de puternică și foarte eficientă pentru agenții comerciali de publicitate, această putere aduce riscuri semnificative în ceea ce privește politica, unde poate fi folosită pentru a influența voturi, să afecteze milioane de vieți”, a anunțat directorul general al Twitter Inc., Jack Dorsey.
Măsura ar urma să fie aplicată din 22 noiembrie.