Confidenţialitate

Turiști cu vacanțele în aer. Cum își pot recupera banii clienții Genius Travel după colapsul agenției

La prima oră, o echipă a Autorității Naționale de Turism, condusă de șeful Direcţiei Generale de Control şi Autorizare, George Borună, s-a prezentat la sediul agenției Genius Travel. Ce a găsit acolo? ”Ușa închisă. Nu era niciun reprezentant al agenției, nu am găsit niciun angajat al agenției. Nu am putut face niciun control”, a declarat Borună la Europa FM.

 

De altfel, reprezentanții agenției nu au răspuns nici la telefoane sau emailuri de vineri, când și-au anunțat clienții că urmează să intre în insolvență, până astăzi. Unii turiști au aflat că rezervările lor nu sunt plătite abia când au ajuns la destinație. Cei care se află în această situație au trei căi pentru a-și recupera măcar o parte din bani, însă ”sunt dureroase”, afirmă George Borună.

 

Trei variante pentru recuperarea banilor

În primul rând, pot plăti din nou la recepția hotelului contravaloarea vacanței cumpărate. După concediu, pot apela la un avocat pentru a da în judecată firma și a-și cere banii.

A doua cale este aceea de a se adresa societății de asigurări Geroma, unde Genius Travel deține o poliță de asigurare, pentru a recupera o parte din suma plătită.

O a treia variantă este aceea de a se înscrie la masa credală în momentul în care agenția își declară falimentul.

 

Schimbarea regulilor

Problema este că Genius Travel este o agenție detailistă, a cărei asigurare acoperă doar 10.000 de dolari, sumă din care ar putea fi despăgubiți aproximativ 10-12 turiști. Tocmai de aceea, Autoritatea de Turism se gândește să schimbe regulile, spune George Borună, în primul rând prin majorarea plafonului de asigurare.

 

Între timp, agenţia a fost exclusă din patronatul ANAT (Asociația Națională a Agențiilor de Turism) pentru că şi-a lăsat clienţii fără vacanţele plătite deja.

 

Până în acest moment, Genius Travel nu a depus la Tribunalul București o solicitare de intrare în insolvență.