Confidenţialitate

Trenul Gara de Nord – Aeroport Otopeni, amânat până în 2020

Apar noi amânări ale proiectului privind trenul pe traseul Gara de Nord – Aeroportul Otopeni.

Potrivit unui răspuns pentru HotNews.ro, CFR Infrastructură informează că este nevoie de o revizuire a documentației pentru studiul de fezabilitate.

Ca urmare, trenurile nu vor fi funcționale mai repede de trei ani.

În primăvara anului 2017 nu se făcuseră progrese, fiindcă proiectul s-a blocat într-o licitație a cărei documentație era trimisă între CFR și Agenția Națională pentru Achiziții Publice.

Termenul de finalizare fusese și el decalat, din 2018 către al treilea trimestru din 2019.

Inclus în Master Plan, cu finanțare europeană nerambursabilă, proiectul prevedea realizarea până în 2018 a încă 2 km de cale ferată pe lângă cea existența și care să subtraverseze DN1 până la Aeroport.

Scopul final era ca trenurile să facă 18 minute din gara de Nord până la Aeroport, iar alte garnituri să facă opriri mai dese pe traseu în nordul Capitalei și trenuri directe spre/către Otopeni din orașe precum Brașov, Constanța, Galați, Craiova sau din nordul Bulgariei.

Proiectul unei legături feroviare directe între București și Aeroportul Otopeni, cu o gara semi-îngropată în zona terminalului sosiri, este una din lucrările începute pe finalul mandatului cabinetului Cioloș, în a două parte din 2016. Costurile erau estimate a fi în jurul a 100 milioane euro.