Confidenţialitate

Trenul care poate circula cu 160 km/oră, expus la Gara de Nord din Bucureşti

Trenul Coradia Polyvalent, ce va fi livrat CFR SA pentru testarea liniei de cale ferată dintre Sighişoara şi Simeria, aflată în lucrări de modernizare, poate fi văzut la Gara de Nord.

Primul tren construit de Alstom pentru România poate fi utilizat însă la viteza maximă posibilă pe căile ferate locale pe mai puţin de 2% din reţea.

Construit în aceeaşi uzină ca şi trenul care a atins recordul mondial în Franţa, de 574,8 km/oră, Coradia poate ajunge la o viteză de 200 de kilometri/oră, peste nivelul de maxim 160 kilometri/oră posibil în România.

Reţeaua de căi ferate din România are o lungime totală de 20.000 kilometri de linii, fiind a şaptea reţea ca mărime din Uniunea Europeană, potrivit CFR SA.

Însă, doar 360 de kilometri, adică sub 2% din reţeaua totală, au fost modernizaţi pentru a permite deplasarea trenurilor la această viteză. Tronsoanele de cale ferată unde trenul poate circula cu 160 km/oră sunt Bucureşti-Constanţa şi Bucureşti-Predeal.

Alţi 210 km de cale ferată sunt în curs de modernizare pentru viteza de 160 km/h în Transilvania, pe traseul Coridorului IV paneuropean feroviar. Conform presei locale, din această toamnă se va putea circula cu viteză maximă pe tronsonul Frontieră-Curtici-Arad, lung de 41 kilometri.

Lucrări de modernizare au loc şi pe tronsonul Simeria-Sighişoara, unde va fi testat noul tren Alstom.