Se reia transportul rutier internațional, inclusiv către țări europene aflate în zona roșie, cu multe cazuri de COVID-19, dar și din aceste țări spre România.
Transportatorii pot face astfel de curse doar pentru anumite categorii de pasageri și trebuie să anunțe Autoritatea Rutieră Română cu 24 de ore înainte unei curse.
Cei care intenționează să plece cu autocarul în vacanță, în alte țări, mai au de așteptat.
Transportul rutier internațional este permis deocamdată doar pentru anumite categorii de pasageri – a spus la Europa FM, Augustin Hagiu, președintele Federației Operatorilor Români de Transport:
“Odată cei care se întorc după finalizarea contractelor de muncă din respectivele țări către România, sau pleacă din România pentru a începe activitățile de muncă în alte state. Aceasta ar fi prima categorie, a muncitorilor cu contracte de muncă. A doua categorie este a rezidenților din țările respective. Transportatorul trebuie să raporteze către Autoritatea Rutieră Română cu 24 de ore înainte desfășurarea acestor curse”.
Transportatorii trebuie să le asigure pasagerilor dezinfectant pentru mâini. Lăsarea unui loc liber între pasageri este doar o recomandare, nu o obligație – menționează Augustin Hagiu:
“Să menține separarea intre conducătorul vehiculului și habitaclul pasagerilor, printr-un geam despărțitor sau printr-un rând liber de scaune. Să nu permită pasagerilor la îmbarcare și pe durata călătoriei să nu poarte măști, să îi coordoneze pe acesta la îmbarcare astfel încât să păstreze o distanță corespunzătoare, pasagerii vor fi îndrumați să se așeze astfel încât să existe un loc liber. Dacă nu exista această posibilitate, pasagerii să poarte măștile și astfel pot ocupa toate locurile disponibile în mijlocul de transport. Iar bagajele, cele voluminoase, evident, merg la cală”.
Autocarele nu îi pot lăsa pe toți românii care revin din străinătate în apropierea casei, așa că mulți dintre aceștia vor folosi transportul în comun:
“Autocarul nu are punct de destinație finală frontiera. El ajunge într-unul din orașele mari din România. Eventual, vor utiliza alte mijloace de transport pentru a ajunge acasă. Și asta în izolare. La intrarea în țară se folosește termoscanerul, astfel încât să se diminueze la maximum posibilitatea apariției unor riscuri”.
Augustin Hagiu mai spune că sunt mii de români, mulți din Spania, care așteaptă să revină în țară și încă de acum o lună s-au adresat firmelor de transport.
Microbuzele care au sub nouă locuri și care îi duc pe români la granițe sau spre alte țări desfășoară o activitatea ilegală: ele nu licență pentru astfel de transporturi – atrage atenția Federația Operatorilor Români de Transport.