Canalul Sulina din Delta Dunării se confruntă cu cel mai mare trafic de nave din existența sa. Orice blocare a șenalului navigabil ar afecta atât porturile ucrainene cât și porturile fluviale românești. Autoritățile navale române monitorizează cu atenție traficul pentru a-l păstra în condiții normale și sigure.
De când cu războiul din Ucraina, la Sulina situația a devenit într-adevăr critică. Peste 100 de nave așteaptă zilnic în rada maritimă a portului. Solicită Căpităniei intrarea pe canalul Sulina.
„Majoritatea navelor care trec se îndreaptă către porturile Reni, Ismail, Chilia pentru preluare de produse agricole, grâu, eventual combustibil”, a declarat, pentru Europa FM, șeful Căpităniei Sulina, Nicolae Răduș.
Sunt și nave care se îndreaptă spre porturile fluviale de la noi. De aceea, funcționarea canalului Sulina este vitală pentru economia românească, susține căpitanul șef: „Galațiul, Brăila, Tulcea le putem considera moarte dacă Canalul Sulina e blocat”.
Siguranța traficului naval pe Canalul Sulina este monitorizată de Administrația Fluviala a Dunării de Jos, căpităniile Galați, Tulcea și Sulina împreună cu Autoritatea Navală Română
Navele noastre nu au fost în pericol nici când porturile fluviale ucrainene au fost atacate, subliniază directorul ANR, Cosmin Dumitrache: „Navele au fost în siguranță și dacă o dronă ar lovi o navă ar putea duce la scufundarea navei în zona respectivă și întâmpinarea dificultăților navigației”.
Canalul Sulina este preferat de transportatorii navali pentru că are o adâncime ce oferă condiții optime de trafic.
Sursa colaj foto: Ghiulfer Predescu / Europa FM