PepsiCo şi Starbucks sunt cele din urmă companii mari care au decis să își suspende temporar promovarea pe Facebook şi alte reţele de socializare, ca formă de protesta faţă de răspândirea urii prin intermediul acestora.
Coca Cola a anunţat, vineri, că va suspenda promovarea pe reţelele de socializare la nivel global, în timp ce Unilever va opri publicitatea pe Facebook, Instagram şi Twitter în SUA până la 31 decembrie.
Recent, un grup de organizaţii neguvernamentale a făcut un apel la suspendarea publicităţii pe Facebook în luna iulie, pentru a forța platforma lui Mark Zuckerberg să controleze mai strict dezinformările şi răspândirea urii.
Indignarea fără precedent a urmat morții lui George Floyd, un afro-american neînarmat care a fost asfixiat în timp ce era reţinut de poliţia din Minneapolis.
Anul trecut, Facebook a obţinut venituri din publicitate în valoare totală de 69,7 miliarde de dolari, de la milioane de advertiseri.
Vineri, acţiunile companiei au scăzut cu 8,3% şi au redus capitalizarea de piaţă cu 56 de miliarde de dolari.
Organizatorii campaniei de boicot “Stop Hate for Profit” a publicităţii se pregătesc să extindă lupta la nivel global, potrivit Reuters.
Comisia Europeană a anunţat în iunie noi recomandări pentru companiile de tehnologie, între care Facebook, pentru ca acestea să raporteze lunar cum gestionează postările rasiste.