‘
Piloții nu au fost răniți și au reușit să aducă aparatul la sol, iar experții au constatat că una din palele elicei era fisurată.
‘
Oprirea aparatelor la sol are loc în momentul în care Armata României participă la ample exerciții NATO în Marea Neagră.
‘
Ministerul Apărării a început o anchetă.
‘
Elicopterul aparține Bazei 90 Transport Aerian. După ce și-a dat seama că aparatul are probleme, pilotul a aterizat forțat.
‘
Nu se știe încă dacă pala elicopetrului s-a fisurat în zbor sau avea probleme înainte de decolare.
‘
Solicitați de Europa FM, reprezentanții Ministerului Apărării au refizat să ofere detalii suplimentare.
‘
Instituția anunță însă că o comisie a Statului Major al Forţelor Aeriene anchetează circumstanţele producerii incidentului, iar elicopterele IAR-330 au fost oprite la sol.
‘
Potrivit Forțelor Aeriene Române, modelul IAR-330 a fost proiectat la mijlocul anilor ’60 ca să îndeplinească misiuni de transport mediu. Destinat Armatei Franceze, a fost construit sub licență la Brașov, cu numele IAR-330 Puma, iar primul zbor al prototipului a avut loc în 15 aprilie 1965.
‘
Forţele Aeriene Române au modernizat 24 de aparate IAR-330 Puma în varianta IAR-330 Puma SOCAT, destinat luptei antitanc, iar ultimul aparat din acestă serie a fost livrat la începutul anului 2005.
‘
În ultimii ani, au avut loc patru accidente în care au fost implicate elicoptere IAR-330 Puma. Ultimul accident și cel mai grav a avut loc în zona localităţii Mălâncrav, din judeţul Sibiu, în noiembrie anul trecut. Atunci, un elicopter militar al Bazei Aeriene 71 Câmpia Turzii s-a prăbuşit într-o zonă împădurită. În urma accidentului, opt militari şi-au pierdut viaţa, iar alţi doi au fost răniţi.