Timpul mediu petrecut în fiecare zi pe reţelele de socializare îi împiedică pe oameni să citească un număr de 200 de cărţi pe an, potrivit unui experiment realizat de Charles Chu, colaborator al site-ului Quartz, informează slate.fr, citat de News.ro.
Atunci când un jurnalist l-a rugat pe Warren Buffet să îi spună secretul reuşitei sale în viaţă, celebrul miliardar a răspuns în felul următor: ”Citiţi 500 de pagini pe zi. Aşa se construieşte capacitatea de a cunoaşte lucruri (…) Cu toţii puteţi să faceţi asta, dar vă garantez că puţini dintre voi o vor face”.
Intrigat de răspunsul lui Buffett, pe care l-a descoperit într-un articol din 2015, Charles Chu, colaborator al site-ului Quartz, a încercat să să pună imediat în aplicare recomandarea miliardarului.
Jurnalistul spune că acea recomandare i-a schimbat viaţa şi îi îndeamnă pe toţi internauţii din lume să îi urmeze exemplul. ”Mai întâi, este foarte important să nu vă descurajaţi înainte de a încerca. Renunţaţi la scuze precum «sunt prea ocupat» şi «nu sunt destul de inteligent pentru asta»”, a spus el.
Deşi nu a citit chiar 500 de pagini în fiecare zi, Charles Chu a terminat totuşi de citit 400 de cărţi în doi ani şi consideră că toţi oamenii din lume pot să facă acest lucru.
2.250 de ore pe an ruinate de televizor şi reţelele de socializare
Dacă se ţine cont de numărul mediu de cuvinte citite pe minut , numărul mediu de cuvinte dintr-o carte şi dacă se efectuează un calcul rapid, pentru a lectura 200 de cărţi va necesita ”doar” 417 de ore pe an, spune Charles Chu.
Jurnalistul a făcut şi alte calcule: potrivit spuselor sale, pentru un american mediu, timpul petrecut în faţa televizorului este de 1.642 de ore pe an şi timpul petrecut pe reţelele de socializare este de 608 ore.
”Sunt 2.250 de ore pe an ruinate. Dacă ele ar fi folosite mai degrabă pentru a citi cărţi, oamenii ar putea să citească peste 1.000 de cărţi într-un an!”, a adăugat jurnalistul.
Charlers Chu are şi câteva soluţii pentru a stimula lectura cărţilor: Mai întâi, trebuie îndepărtate din spaţiul imediat înconjurător toate obiectele care ar putea să îi distragă pe internauţi; de asemenea, cărţile trebuie să se afle la îndemână; cărţile audio şi e-book-urile facilitează la rândul lor lectura, chiar dacă volumele promovate se află pe alte tipuri de suporturi.