Confidenţialitate

TIFF 2022: Mii de cinefili s-au adunat până acum la Cluj-Napoca. Ce pelicule sunt așteptate cu nerăbdare de iubitorii de filme | AUDIO

Festivalul Internațional de Film Transilvania a ajuns la ziua a patra. Mii de cinefili s-au adunat până acum în sălile de cinema din Cluj Napoca, dar și la proiecțiile în aer liber. Cu toate acestea mai sunt încă mulți oameni care nu au ajuns la TIFF, dar spun că plănuiesc să o facă. Unii și-au ales și titlurile la care vor merge.

Filme ucrainene, filme românești, pelicule nordice, dar și franțuzești și latine vor fi proiectate săptămâna aceasta la Festivalul Internațional de Film Transilvania.

Așteptările din partea publicului sunt diverse: unii vor să vadă filme românești, ca „Metronom”, în timp ce alți oamenii sunt atrași de titluri străine cum ar fi pelicula poloneză „Bestia”, un film mut din 1917 care va ajunge la TIFF într-o formă restaurată.

„Vrea să merg la „Metronom” până acum, sincer pentru cum a fost promovat în ultima perioadă, și cu Festivalul de la Cannes și cu tot, chiar mi-a stârnit interesul și în rest ce titluri mi se mai par interesante, „Iluzii pierdute”, ne spune o tânără venită la TIFF.

„M-am uitat la recomandări și aș merge pe filme străine și ceva care e ieșit din comun. De exemplu, „Bestia” care era un film mut”, spune o altă cinefilă.

„Eu am fost anul trecut la două filme, au fost niște filme impresionante, cu un înțeles în spate. Asta îmi place foarte mult la filmele de la TIFF, nu se compară cu cele de la cinema”, ne-a declarat o altă pasionată de poriecțiile din cadrul festivalului.

Un alt film căutat de public este thrilerul franțuzesc „Final Cut”, un film cu zombie ușor diferit de peliculele cu zombie pe care le cunoaștem cu toții.

Alte filme care se vor vedea luni, în ziua a patra de TIFF, sunt „Război pe Calea undelor”, în regia lui Alexandru Solomon, „Rhino”, o peliculă ucraineană sau filmul „Mesaje Private”, din Chile.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Foto: Inquam Photos / Cristi Vescan