Organizația Europeană a Consumatorului a depus plângere la Comisia Europeană împotriva platformei de comerț online TEMU. Aceasta e acuzată că folosește tehnici de manipulare a clienților și că încalcă regulamentul european privind vânzărilor online.
Intrată pe piața Uniunii Europene în aprilie 2023, aplicația TEMU a înregistrat o creștere rapidă a numărului de utilizatorilor, cel puțin așa susțin reprezentanții platformei care vorbesc despre 75 de milioane de utilizatori activi lunar în țările din blocul comunitar.
Organizația Europeană a Consumatorului – grup care reunește 45 de asociații independente pentru protecția consumatorilor – a reclamat TEMU la Comisia Europeană pentru tehnici de manipulare, în primul rând, scrie AFP.
În Germania, de exemplu, platforma din China ar fi afișat recenzii înșelătoare ale produselor vândute și ar fi indus în eroare consumatorii la afișarea reducerilor.
În Italia, o analiză a cosmeticelor vândute de TEMU a scos la iveală că multe dintre acestea nu aveau menționată lista ingredientelor sau doar o parte dintre ele erau afișate.
Platforma încalcă și regulamentul privind comerțul online, reclamă asociațiile europene de cosumatori care susțin că TEMU nu oferă informații suficiente despre comercianții care vând pe această platformă.
Sursa foto: Shutterstock