Câteva mii de persoane au apelat la Telefonul Copilului – 119, în prima săptămână de funcționare. Unul dintre cazurile semnalate la linia telefonică gratuită – care funcționeaza 24 de ore din 24 – a fost cel al fetiței din Constanța agresată de propria mamă. Pentru a veni în sprijinul celor mici aflați în situații de risc, Ministerul Familiei va încheia în curând un parteneriat și cu Asociația Telefonul Copilului.
Parteneriatul cu Asociația Telefonul Copilului va completa Numărul Unic Național destinat celor mici. Astfel, toți copiii aflați în situații de risc, dar și adulții care doresc să semnaleze situații critice vor putea suna atât la numărul de telefon 116 111, al Asociației Telefonul Copilului, unde vor primi consiliere psihologică și juridică, dar și la numărul de urgență 119, Telefonul Copilului, care va prelua cazurile grave pentru care este nevoie de acțiune imediată.
„Cine poate să sune la 119? Un copil care se simte abuzat, traumatizat, neglijat, victimă a violenței de orice tip – fizică sau emoțională, psihică. De asemenea, și o altă persoană care are cunoștință despre o astfel de situație: un prieten, un coleg, un vecin, un apropiat. Acesta mi se pare un lucru bun și anume că pot fi luate în considerare și apeluri de la persoane care cunosc situații și nu pot trece nepăsătoare”, a spus ministrul Familiei, Gabriela Firea.
Noutatea adusă de Telefonul Copilului – 119 este că integrează toate numerele pe care le foloseau până acum direcțiile de asistență socială și protecția copilului și care erau mai puțin cunoscute de cei care aveau nevoie de ajutor.
Sursa foto: Unsplash / Claudia Soraya
Autor: Adriana Sârbu