Confidenţialitate

Telefonul Copilului 119 este integrat cu 112 și Protecția Copilului. Cum funcționează serviciul după un apel la 119 | AUDIO

De miercuri, a devenit funcțional Telefonul Copilului. La 119 pot fi anunţate cazuri de abuzuri la adresa celor mici. Poate suna oricine are cunoștință despre o asemenea situație, chiar și sub protecția anonimatului.

Linia telefonică va putea fi apelată gratuit, 24 de ore din 24, iar în spatele ei se vor afla echipe mobile pregătite să intervină în urma apelurilor primite. 

Acest tip de infrastructură a apelului la 119 ne ajută pe noi să ajungem la aceste cazuri. Nu este doar un simplu telefon la care sunăm. Avem 47 de Direcții Generale de Protecție a Copilului în care s-a înființat un birou de operatori care preiau non-stop aceste apeluri telefonice. Există peste 100 de persoane în țara noastră care constituie echipele mobile care se vor deplasa în timp real către copiii care sună sau au fost depistați cu probleme și, de asemenea, există foarte mulți consilieri și psihologi care vor putea să acorde în cazul în care nu este o situație gravă, de urgență, să acorde consiliere psihologică”, a explicat Mădălina Turza miercuri, 5 ianuarie 2022.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

 

Cum funcționează Telefonul Copilului 119: Conexiunea cu 112 și Protecția Copilului

În 2020 au fost peste 8.200 de copii victime ale violenţelor în familie sau în comunitate. Iar în primele şapte luni ale anului 2021 peste 5.000 de copii au fost abuzaţi.

Cu ajutorul STS a fost stabilită o interconexiune între apelul de urgență 112 și Telefonul Copilului, pentru a se putea interveni în cazul în care viața unui copil e pusă în pericol.

Consilierul de stat Mădălina Turza a prezentat ce se întâmplă în urma unui apel la 119.

„În situația în care sună un copil, un părinte, o terță persoană, operatoarea sau operatorul care știe să deceleze ce tip de situație este – există niște criterii foarte clare după care ei își pot da seama dacă este o urgență ce pune viața în pericol iminent astfel încât să apese butonul de panică pentru 112 sau este o situația ce ține de abuz, neglijare, exploatare și automat alertează echipa mobilă a Protecției Copilului care pleacă în decurs de câteva minute la locația pe care o și pot vedea cu ajutorul acestui sistem integrat și cu Protecția Copilului, nu doar la 112”, a explicat Mădălina Turza.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Sursa foto: Inquam Photos / George Călin

Citește și: Gabriela Firea: Proiectul 119 sau Telefonul Copilului. Linie verde gratuită pentru copiii abuzați sau care au probleme

Autor: Adriana Sârbu