În dorința sa de a împăca și presiunea sindicatelor din învățământ privind păstrarea numărului cadrelor didactice, dar și semnalele tot mai frecvente venite de la părinți privind supraaglomerarea cu materii a copiilor, noul ministru al Educației, Sorin Cîmpeanu, pare a fi găsit o soluție interesantă. Spune domnia sa într-un interviu pentru Agerpres, citez:
“În opinia mea, este puţin acceptabil, ca să nu spun inacceptabil, ca un elev să aibă 18 discipline pe săptămână, sunt mult prea multe. Ar trebui diminuat numărul de discipline. Există un trunchi comun şi soluţia ar fi să marim plaja disciplinelor optionale, să îşi poată alege una dintre discipline care sunt relevante pentru formarea de calitate a elevului. Către aceste lucru trebuie să ne îndreptăm”, a declarat Sorin Cîmpeanu, într-un interviu acordat Agerpres.
Mai pe românește spus, soluția propusă de ministrul Educației prevede păstrarea catedrelor, dar asta numai în şcolile în care chiar este nevoie de ele, dar diminuarea numărului de ore pe care un profesor le face, în cazul în care elevii nu optează pentru materia respectivă.
Bănuiesc eu, anumite materii precum matematica, limba română, o limbă străină de exemplu, istoria, geografia sau biologia nu pot ieși din trunchiul comun, obligatoriu. Mai rămân însă o sumedenie de alte materii care poți deveni opționale și între care elevul poate alege. Bineînțeles, asta presupune păstrarea unui număr minim de opționale, astfel încât un elev de clasa a V-a să stea mai puţin la şcoală şi, bineînţeles, să îi mai scadă şi ghiozdanul în greutate.
De exemplu, poți alege, dacă vrei, educație fizică și poți renunța la educație plastică. Poți alege, din contră, educația plastică dacă ai talent la desen, dar poți renunța la educația muzicală, dacă n-ai pic de ureche sau talent sau la educaţia tehnologică dacă nu vrei, de exemplu, ca fiul sau fiica ta să înţeleagă cum funcţionează un şurub.
Una peste alta, numărul orelor petrecute zilnic la şcoală de copii se poate reduce de la şase la cinci sau chiar patru ore pe zi, dacă vorbim de exemplu de elevii de clasa a V-a. Vă-ntreb astăzi la România în Direct cât de bună, sau cât de proastă vi se pare ideea noului ministru al Educației. De asemenea, aş vrea să ne povestiți din experiența dumneavoastră de părinți, sau chiar de foștii elevi, care ar fi materiile la care ați renunța, care sunt materiile pe care vi se pare că le-aţi făcut degeaba în şcoală, pierzând ore, poate chiar zile sau ani din copilărie.
[soundcloud width=”500″ height=”100″ id=”https://soundcloud.com/europafmromania/romania-in-direct-04-februarie-2015?in=europafmromania/sets/rom-nia-n-direct”]