În județul Suceava, peste 40% dintre profesorii care au răspuns la un sondaj au declarat că resimt oboseală cronică şi epuizare emoţională. De asemenea, cadrele didactice spun că au nevoie de mai mult timp pentru a se odihni. Sondajul a fost realizat de Centrul Judeţean de Asistenţă Psihopedagogică.
Timp de şapte zile, au răspuns la întrebările din sondaj 1.384 de profesori din învăţământul preuniversitar. Scopul: specialiștii au vrut să afle care este incidenţa fenomenului de burnout în rândul profesorilor.
Peste 65% au spus că depun mai mult efort în ultima perioadă pentru a-şi îndeplini sarcinile de serviciu.
Îngrijorător este faptul că peste 40% dintre profesori resimt oboseală cronică şi epuizare emoţională, având nevoie de mai mult timp pentru a se odihni, arată Centrul Judeţean de Asistenţă Psihopedagogică.
În ciuda greutăților, există şi veşti bune: mai mult de 80% din profesorii din preuniversitar rămân curioşi, îşi doresc să se informeze şi găsesc aspecte noi şi interesante în munca lor.
Autorii sondajului apreciază că rezultatele, citez, „pot constitui un semnal de alarmă”
„Cu siguranţă este necesar un studio mai amplu care să răspundă la întrebări legate de locul de muncă de alte fenomene ce conduc la apariţia burnout-ului (n.r. – epuizării). Un lucru este cert. De starea de bine a profesorului depinde şi starea de bine a elevului şi în final poate depinde şi starea de bine (sănătatea mintală) a unei naţii întregi”, mai arată autorii.
Foto: Shutterstock