Caracterizarea romanului interbelic sau a romanului psihologic – iată subiectele principale ale probei scrise la Limba și Literatura Română din cadrul Bacalaureatului.
Absolvenții de liceu au avut de rezolvat subiecte diferite, în funcție de profilul studiat.
La profilul uman, la primul subiect, absolvenților de liceu li s-a cerut să răspundă la mai multe cerințe pornind de la un fragment din piesa de teatru ”Citadela sfărâmată” a lui Horia Lovinescu.
Pentru fiecare răspuns corect se acordă între 2 și 4 puncte.
La subiectul al doilea, elevilor li s-a cerut să scrie un text de tip argumentativ care să conțină cel mult 300 de cuvinte despre rolul lecturii în dezvoltarea personală.
In fine, la subiectul al treilea, liceenii au avut de scris caracterizarea unui personaj dintr-un roman psihologic studiat.
La profilul real, la primul subiect, elevii au avut de răspuns la mai multe cerințe plecând de la un fragment din piesa de teatru Madona, scrisă de dramaturgul Tudor Mușatescu.
Al doilea subiect: redactarea unui text argumentativ despre rolul jocurilor pe calculator, tabletă sau smartphone în viața tinerilor.
La subiectul al treilea, absolvenților de la profilul real li s-a cerut să prezinte viziunea despre lume dintr-un roman interbelic studiat.