Vânzările de bunuri de larg consum au avut o creștere spectaculoasă, de 80%, în săptămâna în care s-a anunțat intrarea în starea de urgență, dar în prezent apar primele semne de presiune financiară, care vor duce la schimbarea obiceiurilor de consum, arată Nielsen.
Nielsen Global Connect, compania de măsurare și analiză de date, a prezentat un model nou despre cum vor ieși companiile din acest context de pandemie.
COVID-19 a adus economiile într-o stare de șoc, iar pentru a putea merge mai departe, toate sistemele vor trebui repornite.
“Reboot system” a fost tema principala a webinarului organizat recent pe această tema de către Nielsen România. În cadrul noului raport, Nielsen identifica trei scenarii corespunzând celor trei orizonturi temporale: Revenire, Repornire sau Reinventare.
Analiza din spatele acestui nou model ia în considerare condiții macro-economice globale precum șomajul, planuri de salvare din partea băncilor și rată dobânzilor, împreună cu preferințele de cumpărare ale consumatorilor generate de răspunsul guvernelor la sănătate și managementul bolii, toate aceste aspecte corelându-se astfel cu vânzările prevăzute în FMCG.
“Impactul acestei pandemii va fi profund și mult mai extins decât orice altceva am văzut în viețile noastre. De asemenea și ritmul acestei schimbări este extraordinar. În acest moment lumea se recalibrează la nivel fundamental. Obiceiurile consumatorului se schimbă rapid și înțelegerea schimbărilor, în contextul acestor scenarii, va fi critică pentru modul în care afacerile vor prioritiza propria recalibrare pentru a întâmpina circumstanțele schimbate din cauza COVID-19”, a spus Scott McKenzie, Nielsen Global Intelligence Leader.
După primul caz de COVID-19 înregistrat în România, consumul bunurilor de larg consum în comerțul modern ajungea la +30% față de perioada similara a anului trecut, dar vânzările au avut o creștere spectaculoasă, de +80%, în săptămâna în care s-a anunțat intrarea în starea de urgență.
Ulterior, vânzările din luna aprilie au înregistrat valori relativ similare celor de anul trecut. O analiză suplimentară realizată de echipa Nielsen Global Intelligence a arătat că tehnologia joacă un rol esențial în conturarea unei piețe mai inteligente atunci când vine vorba de viitorul retail-ului FMCG. În concordanță cu rezultatele studiului “Nielsen Survey on Coronavirus” (Feb 24-29, 2020), o vastă majoritate (93%) a consumatorilor sunt dispuși să îmbrățișeze tehnologia mobilă 5G, iar 60% din consumatori sunt dispuși să utilizeze inteligență artificială sau realitatea virtuală pentru a accesa produsele.
Același studiu ne semnalează modificări deja vizibile în comportamentul consumatorilor români: creșterea dimensiunii coșului de cumpărături, preferință pentru ambalajele de mari dimensiuni sau abandonarea mărcilor preferate în favoarea unor produse mai ieftine. De asemenea, din ce în ce mai mulți români evita plata cu cash și optează pentru variantele digitale, din dorința de a limita contactul, respectiv posibilitățile de contaminare cu coronavirus.