Un studiu realizat de IRES arată că unul din trei copii nu a avut tabletă sau telefon pentru cursurile online în timpul epidemiei de COVID 19.
Potrivit analizelor statistice, cei mai mulți dintre aceștia locuiesc în mediul rural şi sunt din Moldova.
Jumătate dintre elevi susțin că nu au avut contact cu toți profesorii de la închiderea școlilor și până acum.
Școala online din perioada stării de urgenţă a fost un test pentru sistemul educațional din România şi pentru cei 2.824.594 de elevi.
Dintre toţi părinţii de şcolari, aproximativ jumătate spun că elevii au urmărit în această perioadă lecţiile televizate. În cazul elevilor de clasele a VIII-a şi a XII-a, cărora le sunt adresate aceste lecţii televizate, procentul creşte la 72% (au făcut-o, în proporţii mai mari, elevii de gimnaziu şi cei care locuiesc în mediul urban).
93% dintre părinţi spun că în gospodăria lor există acces la internet, în cele mai multe cazuri conexiunea fiind realizată prin intermediul unui abonament.
Şase din zece persoane care au internet în gospodărie se conectează prin intermediul datelor mobile.
Potrivit studiului, 84% dintre şcolarii ai căror părinţi au răspuns la chestionar au televizor funcţional, iar 77% dintre ei au un telefon inteligent funcţional.
Şapte din zece şcolari au cameră web, jumătate dintre ei au un laptop sau desktop funcţional şi doar câte o treime au o tabletă sau o imprimantă.
Sunt mai mulţi elevi care au acces la internet şi dispozitive în mediul urban şi mai puțini în Moldova, comparativ cu Transilvania, Banat, Sud, Bucureşti şi Dobrogea.
Studiul a fost realizat de Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie – IRES în perioada 27 – 30 aprilie 2020 şi a fost realizat pe un eşantion de 1.319 părinţii cu copii între 0 şi 19 ani, 1.060 dintre aceştia având cel puţin un copil înscris la şcoală.