Confidenţialitate

Studiu: Românii primesc cele mai puține pliante publicitare dintre europeni

Vi se pare că primiți prea multe pliante publicitare în cutia poștală?

Dintre toți europenii, românii primesc cele mai puține: doar două pe săptămână, spre deosebire de olandezi, care adună într-o săptămână 36 de pliante în cutia poștală, arată un studiu realizat de o agenție britanică de cercetare.

Studiul realizat de agenția de cercetare de piață Toluna arată că 60 la sută dintre consumatorii europeni preferă să afle care sunt ofertele magazinelor prin intermediul pliantelor publicitare, mai mult decât prin orice alt canal de marketing.

Media europeană a pliantelor distribuite săptămânal este de 12 astfel de materiale publicitare. Românii și irlandezii se află la coada clasamentului, cu câte 2 pliante primite într-o săptămână. În perioada 2010-2014, în Germania a crescut numărul de materiale distribuite în cutiile poștale de la 14 la 18 pe săptămână, iar în Croația a ajuns la 11, în timp ce în Italia, numărul lor a scăzut la 6 pe săptămână, o scădere ce reflectă presiunile economice cu care s-a confruntat țara. Olandezii primesc cele mai multe pliante publicitare: 36 săptămânal.

Specialiștii în marketing spun că spre deosebire de reclamele difuzate la televizor, marele avantaj al pliantelor publicitare este că au impact imediat în vânzări. Oamenii le răsfoiesc și merg la magazin să cumpere produsul ales.