Rethink Romania a lansat pe 16 decembrie rezultatele primului său studiu desfăşurat online în perioada octombrie-noiembrie 2021, pe tema mentalităţii românilor, pe un număr de 2400 de cetăţeni români, aparţinând segmentului de români activi, 18-65 ani plus populaţia Pareto. Populația Pareto este estimată la aproximativ 10% din populația totală a României: 1.9 milioane de persoane în segmentul Pareto din cei 19.2 milioane de cetățeni rezidenți. Publicul comercial este estimat la 9.5 milioane de cetățeni.
76% dintre respondenții Pareto consideră că au o viață foarte bună, respectiv mai degrabă bună
Studiul Rethink România arată că în 2021, 15% dintre respondenții Pareto afirmă că au o viață foarte bună, iar 61% din același segment de respondenți afirmă că au o viață mai degrabă bună.
Gradul de optimism în raport cu viitorul în cazul respondenților Pareto: 89% cred că vor avea o viață mai bună în 2026
Dacă în 2021, un total de 76% dintre respondenții Pareto afirmă că au o viață foarte bună, respectiv mai degrabă bună, atunci când vine vorba despre viitor și calitatea vieții din 2026, 47% din acest segment de respondenți consideră că vor avea viață foarte bună în 2026, iar 42% cred că vor avea o viață mai degrabă bună peste 5 ani.
Astfel, 89% din segmentul de respondenți Pareto consideră în 2026 vor avea o viață foarte bună, respectiv mai degrabă bună.
Planuri de emigrare ale respondenților Pareto
3% dintre respondenții Pareto au afirmat în cadrul studiului că probabil vor emigra, iar 3% au spus că vor emigra cu siguranță. Altfel spus, 6% dintre românii care se încadrează în segmentul Pareto – și au răspuns acestui studiu – au planuri de a emigra în 2022. Ceea ce înseamnă 110 mii din populația Pareto, adică din cei aproximativ 1.9 milioane de persoane care se încadrează în această categorie.
Cine sunt cetățenii care se încadrează în populația Pareto
Conform analizei derulate de Rethink Romania, în prezent România are o populație estimată la 19.2 milioane de persoane – toți cu rezidență în România, cu vârste cuprinse între 0 și 100 de ani, dar și peste 100 de ani.
Dintre aceștia, aproximativ 9.5 milioane de persoane reprezintă publicul comercial extins, cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani, utilizatori de internet.
Din segmentul de populație care se încadrează în sfera publicului comercial extins, aproximativ 1.9 milioane reprezintă populația Pareto. Altfel spus, populația Pareto înseamnă 20% din segmentul de public comercial extins, din punct de vedere al venitului lunar.
Cum arată populația Pareto
Din populația Pareto analizată de Rethink Romania, 51% sunt bărbați, iar 49% sunt femei.
Dacă privim cu atenție la vârstă, vom observa că populația Pareto se împarte astfel:
- 18 – 24 de ani: 12%;
- 25 – 34 de ani: 29%;
- 35 – 44 de ani: 28%;
- 45 – 54 de ani: 21%;
- 55 – 65 de ani: 9%.
În ceea ce privește nivelul de educație absolvit, populația Pareto este segmentată în felul următor:
- Low: 1%;
- Mid: 19%;
- High: 43%;
- Super high: 37%.
Veniturile lunare nete ale populației Pareto:
- Gospodărie: 11.1 mii RON
- Personal: 5.5 mii RON;
- Per membru din familie: 4.3 mii RON.
Sursa foto: Pixabay
Fotografiile din articol sunt capturi foto din studiul realizat de Rethink Romania.
Autor: Carmen Zanfir