72% dintre românii participanți la un studiu realizat de platforma momondo.ro și-au propus să cheltuie peste 2000 lei în vacanța de vară iar peste jumătate dintre respondenți (53%) au afirmat că bugetul familiei alocat pentru călătoria din timpul verii depășește 3.000 lei, adică un salariu mediu net, din România.
Cei mai mulți (66%) dintre participanții la studiu își doresc o călătorie care să includă și câteva zile de stat pe plajă. Timpul petrecut pe malul mării, fie că implică lupte cu valuri sau doar cărți citite pe șezlong, răzbună toate orele de stat la birou din lunile precedente.
Dar există și o altă categorie de oameni, puțin peste o treime, care preferă drumețiile montane și aerul curat, mai ales dacă locuiesc într-un oraș înfierbântat, cu temperaturi văratice mult mai neprietenoase decât cele din păduri.
Tot la fel de mulți își doresc un city break în lunile de vacanță. Probabil că nu au de gând să renunțe la plajă sau la trasee montane, dar au fost chibzuiți cu cheltuielile de peste an și cu planificarea vacanței, deci își pot propune să descopere și un oraș din Europa, într-o excursie de weekend.
Doar 1% dintre respondenți au afirmat că nu își propun să călătorească în vara acestui an, fiind cel mai mic procent dintre cele 22 de naționalități care au participat la sondaj.
Turismul autohton se bucură în continuare de pe urma deciziilor spontane de a pleca într-o călătorie, dar destinațiile din afara țării predomină în alegerile făcute din timp. Peste jumătate (54%) dintre cei intervievați se așteaptă să petreacă vacanța de vară în România.
Pentru ceilalți, plajele și coastele de la Marea Mediterană sunt foarte apreciate, iar companiile de zbor se întrec în oferte către astfel de locații. De exemplu, un zbor dus-întors către Atena în luna iunie are acum un cost mediu de aproximativ 50 de eur/persoană.
Studiul momondo.ro a fost realizat pe datele colectate în ianuarie 2019 printr-un sondaj online în rândul a 23.400 de persoane din 22 de țări, dintre care 1006 români cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani.