În România 6 din zece angajaţi nu știu exact care sunt responsabilitățile lor la muncă, arată un studiu prezentat la un eveniment dedicat antreprenorilor. Potrivit aceleiași cercetări, două treimi dintre angajați sunt rar ori chiar deloc evaluați de angajatorii lor și doar unul din 10 primește bonus atunci când își atinge obiectivele.
Potrivit datelor studiului intitulat “Realitatea Managementului Românesc”, din cele 9.000 de responsabilităţi exprimate, 88% sunt nemăsurabile. Asta înseamnă că angajaţii nu ştiu cu adevărat ce au de făcut, când şi în ce măsură, pentru ca performanța lor să fie într-adevăr bună.
58% nu știu exact care sunt responsabilitățile lor. 67% dintre angajaţi sunt evaluaţi mai rar de o dată pe lună, iar cei mai mulți dintre aceștia chiar deloc, iar restul doar o dată pe an. În acelaşi timp, și în cazul celor ale căror performanțe sunt evaluate, aproape 3 sferturi spun că se confruntă cu indicatori de evaluare care sunt de fapt nemăsurabili.
Cât priveşte bonusurile, studiul arată că doar 8% sunt atribuite pentru îndeplinirea unor obiective măsurabile, în timp ce aproape un sfert – 23% – sunt prime de sărbători, iar mai mult de 30% sunt acordate pentru ca angajaţii să îşi facă pur și simplu treaba (cum ar fi pentru că respectă procedurile, își îndeplinesc responsabilităţile ori se încadrează în termene).
Studiul a fost realizat de compania de cercetare a pieței MKOR pentru Sistemul de Management TBF, pe un eşantion de aproape 2.000 de angajați, cu nivel de încredere de 95% şi o rată de eroare de +/-2,4%.
Iulia Verbancu.