Confidenţialitate

Studiu: Generația Z și educația financiară. Mulți preferă să se împrumute, puțini reușesc să economisească

Un studiu despre tinerii născuți între 1997 și 2012 – așa-numita Generație Z –arată tendințele spre creditare, îndepărtarea de televiziune – sau de media clasică, în general, dar și cât câștigă tinerii și pe ce cheltuie banii.

Studiul este realizat în trei țări: România, Cehia și Polonia.

Potrivit studiului realizat de GfK la comanda Cook Communications, al doilea cel mai popular produs financiar în rândul tinerilor români este cardul de credit. Aproape 20% au un credit de nevoi personale și alți 74% și-ar dori unul.

Bărbații tind să economisească și să investească mai mult decât femeile. Dar nu în proporție mare – doar 9 % reușesc să pună bani deoparte.
16% dintre ei spun că nu le rămân niciodată bani până la finalul lunii.

Tinerii se ghidează după așa-numitul influencer financiar.

Unul din cinci tineri urmărește cel puțin un influencer financiar, inclusiv unele figuri controversate.

În ceea ce-I privește pe tinerii români, majoritatea câștigă sub 3.000 de RON.

Cei mai mulți bani se duc pe alimente – aproximativ 30%.

Aproape trei sferturi dintre tinerii români (72%) prevăd o creștere a costurilor de trai în următoarele 12 luni.

61% dintre tinerii români au fost forțați să amâne o decizie importantă din motive financiare.

O treime locuiesc încă cu părinții sau cu alte rude.

Pe de altă parte, studiul mai arată că Generația Z este prima generație care nu știe cum e viața fără internet.

Ei apelează la tot felul de aplicații, atunci când vor să afle ceva.

Foto: Shutterstock