Mai puțină ciocolată, mai puțin pește, mai puține paste. Francezii taie o parte din produsele pe care le treceau, de obicei, pe lista de cumpărături, după valul de scumpiri, arată un sondaj publicat de compania Nielsen și citat de presa franceză.
8 din 10 francezi sunt mai atenți la cheltuieli
Reducerea cheltuielilor în rândul francezilor se manifestă astfel: mai puține achiziții ocazionale și atenția sporită asupra ofertelor și promoțiilor. Cum se adaptează francezii la creșterea prețurilor? Un răspuns au încercat repezentanții unui institut de sondare.
Potrivit sondajului Nielsen IQ, 8 din 10 francezi spun acum că sunt mai atenți la cheltuieli și aproape 4 din 10 se simt afectați de recentele creșteri de prețuri.
Franța: Carnea este mai scumpă cu 15%, iar uleiul este mai scump cu 8%
Creșterea prețurilor în supermarketuri – între mai 2021 și mai 2022 – a fost semnificativă pentru mai multe produse. Carnea este mai scumpă cu peste 15%, la fel și pastele făinoase. Pentru ulei, francezii plătesc mai mult cu 8% și cu 6% în plus pentru ouă și orez.
În timp ce inflația a depășit 5% în luna mai – potrivit Institutului Francez de Statistică – consumul la nivel național a fost, din nou, în scădere în aprilie, pentru a doua lună consecutiv.
Sursa foto: Shutterstock