61% dintre românii care obișnuiesc să recicleze în general, nu reciclează și ambalajele produselor cosmetice, în timp ce 69% dintre cei care nu sunt interesați de reciclarea produselor cosmetice motivează că nu au informații despre acest tip de reciclare, arată cel mai recent studiu Reveal Marketing Research realizat pentru L’Oréal România.
Dintre românii care declară că reciclează în general, doar 39% reciclează ambalajele produselor cosmetice, în timp ce 93% reciclează PET-uri, hârtie și carton (73%), sticlă (71%), cutii de aluminiu (61%), echipamente electrice și electrocasnice (55%) și Tetra Pak (38%). Cei care reciclează în cea mai mică măsură sunt milenialii singuri, iar tinerii profesioniști sunt cei care reciclează în cea mai mare măsură.
Conform studiului, românii care reciclează recipientele produselor cosmetice obișnuiesc să recicleze în proporție de 82% flacoanele de plastic, ambalajele de carton (74%), recipientele din sticlă (70%), spray-urile de aluminiu (65%), deodorantele roll-on (57%), mostrele de plastic (54%), produsele de make-up și lacurile de unghii (35%).
Cu privire la percepția românilor asupra utilității reciclării, 74% dintre respondenți consideră utilă reciclarea, iar 73% sunt de părere că programele de reciclare a ambalajelor produselor cosmetice sunt și ele utile sau foarte utile.
Obstacole și soluții pentru reciclare
Respondenții care nu reciclează recipientele produselor cosmetice au declarat în proporție de 93% că ar fi interesați să recicleze astfel de ambalaje, însă 69% dintre aceștia nu au informații despre un astfel de program de colectare.
În același timp, 47% dintre aceștia au declarat că nu au puncte de reciclare în proximitatea locuințelor, 8% refolosesc sau păstrează recipientele, iar un procent de 3% declară fie că li se pare complicat să le sorteze, fie că nu sunt interesați de subiect, fie că au un alt motiv pentru care nu reciclează ambalajele produselor cosmetice.
Conform studiului, 72% dintre respondenții acestei cercetări ar fi motivați să recicleze mai des recipientele produselor cosmetice dacă ar exista mai multe locuri de colectare în proximitatea locuinței, iar 52% în situația în care ar exista mai multe campanii de informare despre ce se întâmplă cu ambalajele cosmeticelor. În același timp, 47% ar recicla mai des dacă ar fi siguri că ambalajele colectate nu ar ajunge tot la groapa de gunoi, 28% dacă ar ști în ce containere să le arunce, iar 26% s-ar simți motivați dacă reciclarea ar avea și un scop social direct.
Sondajul a avut 1003 participanți CAWI (colectare online), eșantion considerat reprezentativ la nivel național urban și rural pentru populația adultă a României, care folosește Internetul. Perioada de colectare a datelor este 06 – 15 octombrie 2021.