Rețelele de socializare, dar și aplicațiile de întâlnire, cunoscute mai degrabă printre internauți drept aplicații de dating, îi ajută pe tineri să-și găsească adevărata dragoste sau un partener sexual, arată un sondaj de opinie realizat în contextul zilei de 14 februarie, Ziua Îndrăgostiților.
Doi din zece tineri cu vârste între 14 și 35 de ani sunt de părere că rețelele de socializare precum Facebook sau Twitter îi ajută să-și găsească adevărata dragoste, iar trei din zece tineri cred că aplicaţiile de dating (ex. Tinder) şi social media facilitează găsirea unui partener sexual, arată sondajul realizat de Cult Market Research.
Restul tinerilor sunt de părere că social media şi aplicaţiile de dating nu ajută la întâlnirea unui partener sexual sau sentimental.
Tinerii bărbaţi sunt mai optimişti decât femeile cu privire la rolul social media şi aplicaţiilor de dating în găsirea unei partenere, mai arată studiu.
În același timp, tinerii care nu au un partener şi cei care sunt într-o relaţie, dar nu sunt căsătoriţi, cred că aplicaţiile de dating şi social media facilitează găsirea unui partener sexual într-o mai mare măsură decât ceilalţi.
Partenerul ideal
Tinerii care au participat la studiu au realizat și un portret robot al partenerului ideal.
Cele mai importante trăsături: doritor să îşi întemeieze o familie, să împărtăşească aceleaşi valori, să fie compatibil sexual şi emoţional şi să aibă simţul umorului.
Bărbații vor, mai mult decât femeile, ca partenerele lor să aibă un aspect fizic plăcut şi să aibă o chimie sexuală cu acestea. De asemenea, pentru bărbaţi este mai important nivelul studiilor partenerei decât pentru femei.
Tinerele femei cred, mai mult decât bărbaţii, că un partener ideal ar trebui să fie orientat spre carieră, să aibă casă, maşină şi să dispună de resurse financiare.
8 din 10 respondenți au mai spus că a fi într-o relaţie implică o responsabilitate foarte mare. Totuşi, când vine vorba de căsătorie, doar 6 din 10 tineri sunt de acord că aceasta implică o responsabilitate prea mare.
Studiul Cult Market Research a fost realizat în perioada 23-31 ianuarie 2017. E vorba de un studiu cantitativ despre dating-ul de astăzi şi despre aşteptările tinerilor de la parteneri. Rezultatele sunt reprezentative la nivel naţional pentru tinerii cu vârste între 14 şi 35 de ani.
Datele au fost colectate prin chestionar aplicat telefonic. Numărul de chestionare completate este de 1282. Marja de eroarea studiului este ±2,7%.