În ultimele decenii, plasticul ne-a uşurat traiul încât nu ne mai putem imagina viaţa fără el. Este “prietenul” nostru de zi cu zi. Dar ne devine atât de ușor dușman, când ajunge în mediul înconjurător. Însă plasticul poate fi reciclat.
Știați că din deșeurile din plastic reciclat, colectate de pe plaje, insule sau din regiunile de coastă se poate face încălțăminte?
Pentru a veni cu soluții concrete împotriva poluării cu plastic, Lidl și The Institute au creat platforma ASAP – Armata Selectării Atente a Plasticului – pentru a schimba comportamentul adolescenților și a crea o comunitate care utilizează responsabil plasticul și îl colectează selectiv.
Problematica e prezentată într-un mod accesibil de creatorii de conținut pe care adolescenții îi urmăresc, dar și distractiv – prin animații, numere de stand-up, piese de rap și trap.
Totodată, ASAP a lansat o petiție națională, accesibilă pe site-ul Declic, prin care se solicită autorităților implementarea unei infrastructuri de colectare selectivă în vederea reciclării în școlile din țară.
Platforma ASAP este prezentată și în cel de-al treilea raport de sustenabilitate lansat de Lidl sub umbrela „Fapte pentru un viitor mai bun”, în care retailerul analizează și evaluează impactul activității sale asupra economiei, societății și mediului.