Potrivit Programului Naţiunilor Unite pentru Mediu, 8 milioane de tone de plastic ajung în fiecare an în apele lumii, așa că poluarea cu plastic a oceanului planetar este una dintre cele mai grave probleme de mediu.
În România, aproximativ 4 tone de astfel de deșeuri ajung zilnic din Dunăre în Marea Neagră. Specialiștii atenționează că până în anul 2050 este posibil să avem în ape mai mult plastic decât pește, dacă nu se iau măsuri drastice pentru prevenirea poluării și reciclarea plasticului.
De aceea, Lidl a dezvoltat, împreună cu Asociatia “Mai Mult Verde”, programul „Cu apele curate”. Programul aduce împreună voluntari, comunități locale din orașele de pe malul Dunării, autorități locale și naționale pentru a curăța Dunărea de deșeurile din plastic.
Pe de altă parte, Lidl nu mai vinde paie, pahare, farfurii și tacâmuri din plastic încă din 2019, iar până în 2025 și-a propus să reducă cu 20% cantitatea de plastic din ambalajele produselor marcă proprie Lidl.
Sub umbrela „Fapte pentru un viitor mai bun”, retailerul a lansat al treilea raport de sustenabilitate, în care analizează și evaluează impactul activității sale asupra economiei, societății și mediului.