România ocupă locul 26 din cele 27 de ţări membre ale Uniunii Europene în privința colectării și reciclării deșeurilor municipale.
Plasticul, hârtia și cartonul sunt generate în cantități mari în instituțiile de învățământ. Comisia Europeană a remarcat ceea ce vedem cu toții: că nu există o infrastructură de susținere a colectării selective și că implicarea cetățenilor este foarte scăzută.
Pornind de la aceste realități, Lidl România și The Institute au creat un program de responsabilitate socială care educă tinerii că este în puterea lor să cumpere mai puțin plastic, să îl refolosească pe cel deja achiziționat și să îl colecteze corect pe cel care nu mai poate fi folosit. E vorba despre ASAP – Armata Selectării Atente a Plasticului – care a devenit o mișcare națională cu peste 5.000 de ambasadori în rândul adolescenților. Ei contribuie activ la un mediu fără plastic în școlile lor.
Platforma ASAP este prezentată și în cel de-al treilea raport de sustenabilitate lansat de Lidl sub umbrela „Fapte pentru un viitor mai bun”, în care retailerul analizează și evaluează impactul activității sale asupra economiei, societății și mediului.
Detalii pe https://www.lidl.ro/raport-de-sustenabilitate