Societatea de Transport Bucureşti anunţă că instalaţiile electrice ale tuturor troilebuzelor vor fi reverificate.
Un astfel de mijloc de transport a luat foc, duminică, în centrul Capitalei, în timp ce se deplasa pe Bd. Lascăr Catargiu, pe sensul spre Gara de Nord.
Incendiul ar fi pornit de la un scurtcircuit la instalaţia electrică a troleibuzului care circula pe linia 86.
“Directorul General al Societăţii de Transport Bucureşti – STB SA, Alexandru-Hazem Kansou, a dispus duminică, 07.06.2020, reverificarea instalaţiilor electrice ale tuturor troleibuzelor din parcul societăţii, după ce un incendiu a izbucnit la un troleibuz din linia 86”, se arată într-un comunicat de presă transmis de STB.
În vehicul se aflau doar un călător şi şoferul, fără ca vreunul dintre aceştia să fie afectaţi.
Incendiul s-a extins rapid de pompieri.
Troleibuzul Astra Irisbus a fost achiziţionat pentru fosta RATB şi face parte din lotul produs şi livrat între anii 2004-2006, precizează STB.
“STB SA dă asigurări că acest caz este unul izolat, iar personalul de bord este instruit să acţioneze operativ în asemenea situaţii, astfel încât viaţa pasagerilor să nu fie pusă în pericol. Directorul general al STB SA, Kansou, a dispus constituirea unei comisii tehnice de cercetare pentru a stabili cauza producerii incendiului. Din primele informaţii, rezultă că focul a pornit de la un scurtcircuit la instalaţia electrică, iar Kansou a cerut reinstruirea conducătorilor de vehicule în legătură cu procedura de urgenţă ce trebuie aplicată pentru siguranţa călătorilor în astfel de cazuri şi a dispus verificarea parcului de troleibuze, pentru a preîntâmpina, în viitor, apariţia unor astfel de evenimente”, adaugă societatea de transport într-un comunicat.
Primarul Capitalei a reacționat după incident.
”Sper ca toţi cei care blochează intenţionat licitaţiile pentru achiziţia de mijloace de transport în comun să vadă această imagine cu un troleibuz în flăcări, în centrul oraşului! Doi ani am fost şicanaţi cu licitaţia pentru achiziţia a 100 de troleibuze. Cu mare greutate am reuşit să semnăm contractul anul acesta, cu un consorţiu germano-turc. Aşa s-ar fi întâmplat şi cu autobuzele vechi, pe care le-am scos de pe traseu când au ajuns la Bucureşti cele 400 autobuze noi Euro 6, achiziţionate tot după o licitaţie îngreunată doi ani de zile. Dar în continuare suntem blocaţi cu licitaţia pentru achiziţia celor 100 de tramvaie. Se va dovedi că motivele sunt inventate. Cu mare dificultate am semnat şi contractul pentru 130 de autobuze hybrid Mercedes Benz”, a scris Gabriela Firea pe Facebook.