Proiectul a fost avizat de Ministerul Transporturilor și prevede că astfel de trenuri nepoluante vor circula din jumătate în jumătate de oră între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni și din oră în oră pe ruta București-Pitești și București-Târgoviște.
Cele 12 trenuri pe hidrogen au câte 160 de locuri, spații special pentru biciclete și acces facil pentru persoanele cu dizabilități.
Statul va plăti pentru ele aproape 975 de milioane de euro, fără TVA, fonduri europene nerambursabile și bani de la buget. În acest preț, sunt incluse și servicii de întreținere, reparații și alimentare cu hidrogen pe termen lung, a precizat, pe pagina sa de Facebook, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu.
Potrivit acestuia, trenurile pe hidrogen vor circula din 30 în 30 de minute între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni și Gara de Nord și Titu și din oră în oră pe rutele București-Găești-Pitești și București-Târgoviște.
Vor fi de asemenea 4 astfel de trenuri pe zi pe distanța București-Slatina-Craiova.
înlocuirea trenurilor bazate pe tracțiune diesel cu cele electrice, pe hidrogen va reduce poluarea și costurile pe care le implică aceasta, costurile estimate de către Ministerul Transporturilor la 600 de mii de euro pe an.
Foto: Shutterstock