Sculptura din bronz, înfăţişând-o pe Amy Winehouse cu cocul său supradimensionat şi o floare roşie în păr, a fost dezvelită, duminică, în Stables Market, chiar în centrul pieţei din Camden din Londra.
Amy Winehouse, al cărei aspect fizic – marcat de silueta extrem de fină, ochii puternic machiaţi cu negru şi un coc supradimensionat – devenise o imagine foarte populară în tabloide, lupta de mulţi ani contra dependenţei de droguri şi alcool.
După moartea ei, familia cântăreţei Amy Winehouse a înfiinţat o fundaţie care îi poartă numele, al cărei scop constă în ajutorarea adolescenţilor şi tinerilor care sunt dependenţi de droguri şi alcool.
Cele două discuri lansate în timpul vieţii sale, ‘Frank’ şi ‘Back to Black’ – recompensat cu cinci premii Grammy -, s-au vândut în peste 12 milioane de exemplare în întreaga lume. Lansat în 2006, ‘Back to Black’ a devenit, după moartea divei, cel mai bine vândut album al secolului al XXI-lea, în Marea Britanie. Acel record a fost la rândul lui doborât în decembrie 2011 de albumul ’21’ al cântăreţei Adele.