Confidenţialitate

Ștampila de vot aduce de la cafele gratuite la abonamente

Mai multe afaceri românești au găsit modalități creative de a încuraja votul pentru alegerile prezidențiale 2019. De la ciocolata ROM care apare cu ambalajul VOT în aceste zile, la cafenelele Meron care își întâmpină clienții care au votat cu o cafea din partea casei, mai multe afaceri românești caută să încurajeze spiritul civic.

“Cafeaua este despre oameni si despre comunitati. Dincolo de gustul pe care il savuram si efectul pe care il are asupra tuturor, cafeaua aduce oamenii impreuna.

Campania de azi este un manifest pentru implicarea oamenilor in societate, in special a comunitatilor care iubesc cafeaua.

Unul dintre pilonii de baza Meron este educatia in privinta cafelei de specialitate care merge mana in mana cu educatia civica, acesta campanie facand parte din strategia Meron in privinta educatiei, pe termen mediu si lung”, precizează Maria Sîrbu, marketing manager Meron.

Lanțul de cafenele nu este singura afacere de gen cu un asemenea mesaj, mai multe cafenele mai mici anunțând că își așteaptă azi clienții cu o cafea sau o gustare simbolică oferită gratuit, din partea casei, pentru cei care fac dovada votului.

După ce a lansat un candidat fictiv cu un discurs menit să scandalizeze opinia publică, ciocolata ROM a dezvăluit o ediție specială cu ambalajul inscripționat cu mesajul ”VOT”.

”România are nevoie de prezența noastră la vot. Toma Corunt nu a candidat niciodată la președinție, nimic nu-l recomanda să facă asta. Intenția a fost să vă provocam un pic . Mai bine suparati acum, decat dupa alegeri. Mergeti la vot ca sa nu iasa unul ca Toma Corunt”, anunțau reprezentanții companiei în momentul în care și-au asumat public campania pentru candidatul fictiv.

Duminică dimineața și revista BIZ a anunțat că va oferi tuturor participanților la Zilele Biz, care au ștampila de vot în buletin, un abonament gratuit pentru 1 an.

”Zilele Biz este cel mai mare eveniment de afaceri. De 18 ani modelează și inspiră comunitatea oamenilor de business, iar prin acest gest ne alăturăm companiilor care încurajează participarea la vot. Sperăm astfel să îi inspirăm și pe cei care ne citesc și să ajungem la cât mai mulți oameni cu mesajul nostru. Este important să votezi, este important să te implici în destinul țării. Toți cei care participă la eveniment, în săptămâna 11-15 noiembrie, și vin cu ștampila pe buletin, primesc 1 abonament pe 12 luni la revista Biz”, explică Marta Ușurelu, owner Biz, pentru Europa FM.

Mai multe magazine care comercializează haine sau obiecte de larg consum anunță și ele reduceri pentru cei care au votat duminică la alegerile prezidențiale.

De exemplu, magazinul Men’s Cave – Lifestyle Boutique a anunțat, prin intermediul unui mesaj pe Facebook, un discount de 15% pentru orice achiziție făcută de cei care au ștampila de vot în buletin.

O frizerie din Suceava anunță că va oferi luni 50% reducere la tuns pentru cine votează duminică.

Pe pagina de Facebook Radio Europa FM vă invităm să ne spuneți ce alte asemenea inițiative ați mai descoperit, pentru a putea avea o imagine cât mai completă a afacerilor care susțin și încurajează participarea românilor la vot: