O nouă metodă de înșelăciune online… denumită „spoofing”, a păgubit deja mai multe persoane din țară cu sume de zeci de mii de lei. Pretinzând că reprezintă diverse instituții bancare, infractorii transmit mesaje referitoare la o plată suspect, cerând datele personale ale cetățenilor. Poliția Română face apel la vigilență și cere persoanelor să nu se lase păcălite de apeluri sau mesaje frauduloase.
Mai mulți oameni, inclusiv din Arad, au fost contactați de diverse persoane care s-ar fi prezentat drept angajați ai departamentului antifraudă, din cadrul unor instituții bancare din România. Pentru mai multă credibilitate, apelurile sunt efectuate, de regulă, de pe numere de telefon similare cu cele ale unităților bancare.
Purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliție Județean Arad, Claudia Iuga: „Instituțiile bancare nu vă vor solicita niciodată informații personale sau coduri de securitate prin telefon sau mesaje SMS”
„Apelantul pretinde că există o plată suspectă și solicită informații personale, datele de pe card și codul de securitate pentru a anula acea tranzacție. Este important să rețineți că instituțiile bancare nu vă vor solicita niciodată informații personale sau coduri de securitate prin telefon sau mesaje SMS! De asemenea, trebuie să verificați întotdeauna autenticitatea apelurilor sau mesajelor primite, în special atunci când sunt implicate sume mari de bani sau date sensibile. Fiți prudenți și nu divulgați niciodată informații personale sau coduri de securitate către persoane necunoscute sau nesolicitate.”
Dacă aveți orice îndoială cu privire la apelurile sau mesajele primite, contactați direct instituția bancară în cel mai scurt timp, folosind numerele de contact oficiale sau intr-o reprezentanță a băncii.
Sursa foto: Shutterstock