Spania va interzice publicitatea la alimente şi băuturi nesănătoase – cum ar fi ciocolata şi îngheţata – adresată copiilor. Decizia a fost luată ca măsură de luptă împotriva obezităţii în rândul tinerilor. Potrivit Agenţiei spaniole pentru nutriţie şi siguranţă alimentară, 40% dintre copiii spanioli cu vârste între şase şi nouă ani sunt supraponderali, iar peste 17% se încadrează în categoria obezi.
Ministerul pentru Protecţia Consumatorilor de la Madrid anunță că, potrivit noilor reglementări, vor fi interzise reclamele destinate minorilor la cinci categorii de produse, indiferent de conţinutul nutriţional al acestora.
Lista include ciocolată, dulciuri şi batoane energizante, precum şi prăjituri, biscuiţi dulci, sucuri, îngheţată şi băuturi energizante. Şi alte produse alimentare vor fi vizate de interdicţie dacă depăşesc anumite limite de grăsimi saturate, zaharuri şi conţinut de sare.
Nouă din zece reclame la alimente adresate copiilor vorbesc despre produse nesănătoase, atrag atenția specialiștii din Asociaţia Consumatorilor.
Măsura, care are însă nevoie de aprobarea guvernului, va afecta reclamele care vizează copiii cu vârsta sub 16 ani la televiziune şi radio, în cinematografe şi pe internet, inclusiv pe reţele de socializare şi aplicaţii mobile.
În replică, Federaţia Spaniolă din Industria Alimentelor şi Băuturilor susține că este „surprinsă şi ofensată” de această măsură după ce reprezentanţi din acest domeniu au lucrat cu autoritățile timp de un an pentru a actualiza practicile etice din domeniul publicităţii.
Sursa foto: Pixabay